هواداران بارسلونا

ساخت وبلاگ


از رونالدو سوال شد که آیا در رئال راضی و خوشحال هستی؟ و او سکوت کرد 
ولی دلایل سکوت اینجاست:

1-بازگشت دوباره بارسا و مسی+چهار توپ طلا کینگ لئو
2-صدرنشینی بارسا با اختلاف 13 امتیاز
3-زدن 42 گل مسی در لالیگا

 

هواداران بارسلونا...
ما را در سایت هواداران بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : کاریکاتور اسپورت, نویسنده : محمد havadarbarca بازدید : 341 تاريخ : چهارشنبه 30 اسفند 1391 ساعت: 3:41

کاسانو به خاطر مسی، نام فرزند خود را لیونل گذاشت

 

آنتونیو کاسانو، مهاجم ایتالیایی اینتر، نام پسر تازه متولد شده خود را به خاطر مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا، لیونل گذاشت.

 

دیشب دومین فرزند کاسانو متولد شد و کاسانو خیلی زود از اعلام اسم وی خبر داد: ”پس از تولد اولین فرزندم، این دومین اتفاق بزرگ زندگیم است.“

”من نام وی را لیونل گذاشتم، چون من طرفدار بهترین بازیکن تاریخ هستم. همسر من موافق این نام‌گذاری نبود ولی من او را متقاعد کردم. به نظر من مهم‌ترین بازیکن تاریخ است. من عاشق بازی مسی هستم.“

هواداران بارسلونا...
ما را در سایت هواداران بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : مسی,لیونل,کاسانو,انتونیو, نویسنده : محمد havadarbarca بازدید : 309 تاريخ : سه شنبه 29 اسفند 1391 ساعت: 23:52

اولین بازی اریک آبیدال پس از بیش از 1 سال از عمل پیوند کبد

 

اریک آبیدال، مدافع فرانسوی بارسلونا که پس از رهایی از سرطان، سال گذشته تحت عمل پیوند کبد قرار گرفته بود، توانست بار دیگر به زمین مسابقه بازگردد.

 

اریک آبیدال به یک الگوی جنگندگی بین اهالی فوتبال تبدیل شده است. فردی که زمانی که دچار سرطان شد، اکثر افراد تصور داشتند که این به معنای پایان دوران فوتبال او خواهد بود. ولی آبیدال به زمین مسابقه بازگشت و جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به همراه بارسلونا بالای سر برد. ولی سال گذشته وی تحت عمل پیوند کبد قرار گرفت. این بار کمتر کسی تصور داشت که او بتواند بار دیگر در زمین فوتبال بازی کند.

ولی در همین شرایط باشگاه بارسلونا قرارداد آبیدال را تمدید کرد و نام او را در لیست بازیکنان این فصل خود قرار داد. امروز و پس از بیش از 1 سال از زمان عمل پیوند کبد آبیدال، او توانست بار دیگر به میدان مسابقه بازگردد.

آبیدال امروز در بازی دوستانه تیم ب بارسلونا در مقابل باشگاه ’ایسترس‘ فرانسه، در ترکیب اصلی بارسلونا به میدان رفت. جاناتان دوس‌سانتوس، هافبک جوان تیم بارسلونا دیگر بازیکن تیم اصلی بود که در ترکیب اصلی تیم ب بارسا در این بازی دوستانه قرار گرفته بود.

هر دوی این بازیکنان 65 دقیقه در میدان حضور داشتند.

هواداران بارسلونا...
ما را در سایت هواداران بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : اریک ابیدال,بازگشت ابیدال, نویسنده : محمد havadarbarca بازدید : 269 تاريخ : سه شنبه 29 اسفند 1391 ساعت: 23:49

مسی: بارها گریه کردم

 

 مسي در رقابت هاي اين فصل بازي هاي بسيار خوبي را براي بارسا به نمايش گذاشت اما معمولا نتوانسته بازي هاي خوبش براي بارسا را با پيراهن تيم ملي آرژانتين تکرار کند. او تاييد کرد که بايد در بازي هايش براي آلبي سلسته عملکرد بهتري داشته باشد.

او در گفتگو با نشريه سان گفت: "مي دانم که براي آرژانتين خوب بازي نکرده ام اما تنها من نبوده ام. همه تيم بهترين بازي شان را ارائه نداده اند. هواداران و رسانه ها انتظار دارند که من به تنهايي وارد زمين شوم و تيم را به پيروزي برسانم اما اين اتفاق هرگز رخ نمي دهد.

مسی ادامه داد: "من بارها گريه کردم. در جام جهاني 2006 آرژانتين خيلي خوب بازي کرد و در ضربات پنالتي به آلمان باخت. در جام جهاني 2010 هم همين اتفاق رخ داد. بله، من گريه کردم؛ مانند همه اعضاي تيم."

او گفت: "من منتقد شماره 1 خودم هستم. چه خوب بازي کنم و چه بد، از خودم انتظار زيادي دارم. دوست ندارم هيچ وقت بازنده شوم، به همين دليل عصباني مي شوم. مي دانم که بهترين بازي هايم را ارائه ندادم اما من اولين کسي هستم که مي خواهم خوب بازي کنم."

هواداران بارسلونا...
ما را در سایت هواداران بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : مسی,آرژانتین,بارسا, نویسنده : محمد havadarbarca بازدید : 316 تاريخ : سه شنبه 29 اسفند 1391 ساعت: 23:08

مسی و ویا ۵۴٫۷% از گل های تیم را به ثمر رسانده اند

 

بازی رایو وایکانو هفتمین بازی بود که مسی و ویا در کنار هم گل زده اند

در این فصل تیم ۱۲۶ گل به ثمر رسانده است

۵۵ گل مسی
۱۴ گل ویا
۹ گل فابرگاس
۷ گل پدرو
۶ گل آدریانو
۵ گل تیو ، ژاوی ، سانچز و آلبا
۳ گل پییکه
۲ گل تیاگو و پویول
۱ گل آلوز ، بوسکتس و سانگ

با ۲ گل مسی و ۱ گل ویا بارسا توانست رایو را ۳ بر ۱ شکست دهد و بازیکنان ملی پوش بارسا هم با اعتماد به نفس بیشتر در کشورشان بازی کنند. مسی و ویا در این فصل توانسته اند ۵۴٫۷ % گل های این فصل بارسا را به ثمر برسانند.

۶۹ گل از ۱۲۶ گل این فصل بارسا را ویا و مسی به ثمر رساندند

لئو مسی بهترین بازیکن جهان در این فصل توانسته است ۵۵ گل به ثمر برساند و بیش از هر بازیکن اسپانیا و اروپا بیشتر گل زده است. ویا هم ثابت کرده است زوج او با مسی می تواند رویایی باشد او در این فصل توانسته است ۱۴ گل به ثمر برساند. او که بیشتر بازی های این فصل را نیمکت نشین بوده است ولی مسی و ویا ۶۹ گل از ۱۲۹ گل این فصل بارسا را به ثمر رسانده است.

هفتمین بار است که زوج مسی و ویا در یک بازی هر دو گلزنی گرده اند

گل های بارسا مقابل رایو را مسی و ویا به ثمر رسانده اند و هفتمین بار است که زوجمسی و ویا در یک بازی هر دو گل زنی کرده اند ، پیش از بازی با رایو این در برابر سوسیداد (۵-۱)، ختافه(۴-۱) رایو(۰-۵)، سویا(۲-۱) و میلان(۴-۰).

فنز بارسا

هواداران بارسلونا...
ما را در سایت هواداران بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : مسی,ویا,بارسا, نویسنده : محمد havadarbarca بازدید : 281 تاريخ : سه شنبه 29 اسفند 1391 ساعت: 16:19

David Villa at Barça TV. FOTO: MIGUEL RUIZ-FCB.


" تیم از نتایج دو بازی گذشته بسیار خوشحالند، مخصوصا بازی سه شنبه ی گذشته"

"از لحاظ آمادگی فیزیکی، من در بهترین فرم خود قرار دارم، من از همه ی مشکلات کوچکی که مرا آزار میداند عبور کرده ام و خوشحالم که دوباره احساس خوبی دارم"




داويد ويا يکي از ستارگان بازي با وايکانو بود. او زننده اولين گل بود و دو گل ديگر را براي مسي طراحي کرد. او در گفتگو با برنامه تلويزيوني بارسا گفت : «من از اينکه با گل ها و پاس گل هايم به تيم کمک ميکنم خوشحالم. من معمولا گل هاي زيادي را براي بازيکنان ديگر طراحي نميکنم و واقعا از اينکه اين کار را در چند بازي اخير انجام داده ام بسيار خوشحالم. من از عملکرد خود در هفته اخير بسيار راضي هستم و ميخواهم مطمئن شوم که اين روند تا پايان فصل ليگ و جام باشگاه هاي اروپا ادامه يابد.»


دو پيروزي روحيه بخش


ويا اذعان کرد که پيروزي در برابر ميلان براي بازيکنان تيم، بسيار روحيه بخش بوده است. او گفت : «ما مي دانستيم که ميتوانيم اين کار را انجام دهيم اما در عين حال ميدانستيم که نتيجه بازي رفت بسيار بد بوده و ما نياز داشتيم که بهترين عملکرد خود را به نمايش بگذاريم. ما بهترين بازي خود را ارائه داديم تا به اين نتيجه دست يابيم. هواداران از اين دو نتيجه، بخصوص نتيجه سه شنبه خوشنود هستند اما بازي امشب نيز اهميت خاصي داشت و ما با تيمي بازي ميکرديم که نياز به امتياز بازي داشت.»


بازگشت به فرم خوب


بعد از شروع دو بازي اخير، ويا اذعان کرد که احساس خوبي داشته است : «از لحاظ فيزيکي، من در بهترين شرايط خود هستم. من در اين مدت مشکلات کوچک زيادي داشته ام و خوشحالم که هم اکنون به وضعيت سلامت کامل بازگشته ام. من به خوبي تمرين کرده ام تا بر مشکلاتم غلبه کنم و ميخواهم که اين فصل را با گل ها و بازي هاي زيادي به پايان ببرم.»
ويا همچنين آمادگي دارد در هر پستي که به او نياز باشد بازي کند – در سمت چپ يا مرکز : «من در بارسا و در تيم ملي اسپانيا نشان داده ام که ميتوانم در جناحين نيز بازي کنم اما نزديک تر بودن به محوطه جريمه براي من راحت تر است زيرا همواره شماره 9 بوده ام.»

 

هواداران بارسلونا...
ما را در سایت هواداران بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : داوید ویا,ویا,اخبار,مصاحبه, نویسنده : محمد havadarbarca بازدید : 343 تاريخ : سه شنبه 29 اسفند 1391 ساعت: 0:50


آنهایی که پر از انرژی بودند 3
رایو 1

مسی: اونا راست میگن، ما واقعاً با هم مشکل داریم و توی زمین نمی تونیم همدیگه رو پیدا کنیم!

ویا: البته منظورش اونایی هست که مثل کبک سرشون رو زیر برف کردند!

 

هواداران بارسلونا...
ما را در سایت هواداران بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : کاریکاتور روز,اسپورت, نویسنده : محمد havadarbarca بازدید : 330 تاريخ : سه شنبه 29 اسفند 1391 ساعت: 0:47

          ویا: خوشحالم که به پیروزی تیم کمک کردم

داوید ویا، مهاجم اسپانیایی بارسلونا، از گلزنی مجدد برای این تیم و همچنین پاس گل‌های خود خوشحال است.

 

دیروز در مقابل رایووایکانو، ال‌گواخه گل اول بارسلونا را به ثمر رساند و پس از آن دو پاس گل برای مسی ارسال کرد: ”من دوست دارم که با گل‌های خود قادر به کمک به تیم باشم. من می‌خواهم به گلزنی ادامه دهم و بیشترین توانایی خود را در اختیار تیم قرار دهم. من خوشحالم که قادر بودم به مسی کمک کنم که گل بزند. ما در زمین به خوبی یکدیگر را می‌فهمیم.“

داوید ویا اعتقاد دارد که عملکرد بارسلونا در بازی یک‌شنبه تحت تاثیر بازی دشوار مقابل میلان قرار داشت: ”ما احساس خستگی داشتیم که به دلیل بازی سه‌شنبه مقابل میلان بود. در بازی امشب نیز کار دشواری پیش رو داشتیم، زیرا رایو تیم قوی است. آن‌ها برای کسب مالکیت توپ تلاش کردند و ما مجبور بودیم آن‌ها را تحت پرس قرار دهیم.“

 

هواداران بارسلونا...
ما را در سایت هواداران بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : ویا,بارسا,اخبار, نویسنده : محمد havadarbarca بازدید : 466 تاريخ : دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت: 23:46

پیکه: ما باید خود را با حریفان سازگار کنیم

 

 مدافع بارسلونا معتقد است که در پیروزی مقابل رایووایکانو بازی دشوار و متفاوتی را پیش رو داشتند.

 

بارسلونا دیروز موفق شد با نتیجه 3-1 رایووایکانو را شکست دهد. تیم مادریدی در این دیدار مالکیت توپ بالایی داشت و توانست موقعیت‌های زیادی را خلق کند.

پیکه در مورد این بازی گفت: ”ما تجربه کافی داریم که بدانیم این گونه بازی‌ها ساده نیستند و ما نیاز داشتیم در این بازی نیز به اندازه بازی مقابل میلان خوب بازی کنیم. رایو به سختی تلاش کرد و بازی سختی را برای ما رقم زد. ما نیاز داریم که بسته به حریف خود، سبک بازی خود را تغییر دهیم.“

”ما می‌دانیم که فوتبال چگونه است. از دید رسانه‌ها، یک هفته شما بهترین تیم جهان هستید و هفته بعد شما بدترین خواهید بود. ما می‌دانیم که چگونه عملکرد خود را بسنجیم و ما می‌دانیم که این مهم است که در این مورد آرامش داشته باشیم. ما با شرایط فیزیکی خوب به آخرین مرحله فصل می‌رویم.“

هواداران بارسلونا...
ما را در سایت هواداران بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : پیکه,اخبار,بارسلون, نویسنده : محمد havadarbarca بازدید : 445 تاريخ : دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت: 23:43

نیمار: چه‌کسی است که نخواهد در کنار مسی، ژاوی و اینیستا بازی کند

 

 مهاجم جوان برزیل و باشگاه سانتوس، از انگیزه خود برای انتقال به اروپا و بازی در بارسلونا می‌گوید، گرچه هیچ قطعیتی در مورد زمان انتقال به اروپا ندارد.

 

نیمار در مصاحبه‌ای اظهار داشت: ”من رویای بازی در اروپا را دارم. چه کسی است که نخواهد در کنار مسی، ژاوی و اینیستا بازی کند؟ بازیکنان بزرگی در بارسلونا، رئال مادرید، چلسی و دیگر تیم‌ها حضور دارند. آن‌ها باشگاه‌های بزرگی هستند.“

”هیچ کس نمی‌داند فردا چه اتفاقی می‌افتد. این سخت است که بگویم به کجا خواهم رفت. اکنون به ماندن در سانتوس تا پایان قرارداد خود فکر می‌کنم. من کاملا به شرایطم در سانتوس تمرکز دارم، ولی هر بازیکنی روزهای خوب و بد دارد. هیچ‌کس نمی‌تواند همیشه در بهترین فرم خود باشد.“

هواداران بارسلونا...
ما را در سایت هواداران بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نیمار,بارسا, نویسنده : محمد havadarbarca بازدید : 378 تاريخ : دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت: 23:40

PHOTO: MIGUEL RUIZ - FCB

 

2013-03-17 BARCELONA-RAYO 02-Optimized

 

2013-03-17 BARCELONA-RAYO 03-Optimized

 

بقیه در ادامه

هواداران بارسلونا...
ما را در سایت هواداران بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : بارسلونا,رایووایکانو, نویسنده : محمد havadarbarca بازدید : 498 تاريخ : دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت: 20:43

Messi with Argentina squad / PHOTO: FIFA.COM

 

نه بازیکن بارسا با تیم اسپانیا به مصاف فنلاند و فرانسه در مسابقات مقدماتی جام جهانی۲۰۱۴ به میدان میروند.

آرژانتین با مسی و ماسکرانو به این مسابقات قدم میگذارد در حالی که سانگ و دنی آلوز هم برای تیم ملی بازی میکنند.

ویسنته دل بوسکه از بارسا نه بازیکن را انتخاب کرده که در بازی خانگی مقابل فنلاند(خیخون)و در بازی خارج از خانه مقابل فرانسه(پاریس)به میدان بروند.این نه بازیکن عبارت اند از:

والدس.پیکه.آلبا.ژاوی.اینیستا.فابرگاس.بوسکتس.ویا و پدرو

اسپانیا زیر ۲۱ سال هم در دو بازی دوستانه مقابل نروژ و روسیه با ۴ نفر از تیم اول(تیو.بارترا.مونتویا.تیاگو)و سه نفر از بارسای بی(دئولفئو.مونیسا.پلاناس)

 

هواداران بارسلونا...
ما را در سایت هواداران بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : تیم های ملی,مسی,ویا,اسپانیا,آرژانتین, نویسنده : محمد havadarbarca بازدید : 291 تاريخ : دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت: 20:36

جوردي رورا دستيار سرمربي بارسلونا، پس از همکاري بين ليونل مسي و داويد ويا در به ثمر رساندن هر سه گل بارسا در ديدار برابر رايو وايه کانو، از درک متقابل بين اين دو ابراز خوشحالي کرد.

پيشتر شايعاتي مبني بر اختلاف بين مسي و ويا وجود داشت اما رورا با خنده اين شايعات را تکذيب و ارتباط آنها را در داخل و خارج از زمين تحسين کرد.

وي به خبرنگاران گفت: اين چيزي است که من چند بار شنيده ام و هميشه به نظرم مسخره رسيده است.

رورا افزود: هيچگاه دليلي براي تکذيب اين موضوع وجود نداشته و رابطه آنها در حال حاضر همانند چند ماه قبل بسيار خوب است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، مربي بارسلونا گفت: آنها رابطه خوبي دارند. در مورد مسي حرفي براي گفتن وجود ندارد. ويا هم گل مي‌زند و به خوبي در فضاهاي خالي حرکت مي‌کند. آنها يکديگر را کامل مي‌کنند و ما از درک متقابل بين آنها بسيار خوشحال هستيم.

هواداران بارسلونا...
ما را در سایت هواداران بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : رورا,مسی,ویا, نویسنده : محمد havadarbarca بازدید : 291 تاريخ : دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت: 20:12

بارسا - پی اس جی ؛ دلارهای نفتی یا بازگشت تیتو

 

 رسيدن به دور يك چهارم نهايي مسابقات ليگ قهرمانان اروپا و برخوردن به رقيبي مثل بارسلونا براي هواداران تيم پاري سن ژرمن يك رويا بود. اما دستيابي به دور بعد مسابقات براي هر دو تيم حائز اهميت است.


به نقل از سایت  Bleacherreport.com، از يك طرف بارسلونا ، تيمي با بيش از 113 سال قدمت در اسپانيا و با كليكسيوني از افتخارات و بازي هاي زيبا ، بي شك از بهترين تيم هاي دنياست. تيمي كه بازيكنانش استعداد ذاتي در فوتبال دارند.
ليونل مسي يك نمونه بارز اين استعداد ذاتي و بازيكني گالوانيزه در دنياي فوتبال است . او يكي از بهترين سربازهاي بارسا است كه تا بحال جواني اش را در اين باشگاه به خدمت گرفته است و از سال 2003 با پيوستن به اين باشگاه پرونده اش را براي انتقال به تيم هاي ديگر بسته است.


بارسلونا فقط يك باشگاه نيست بلكه براي بازيكنان جوان در سراسر جهان يك مسير جديد در زندگي است.
از طرف ديگر باشگاه پاري سن ژرمن تا به امروز موفقيت هاي كمي را در دنياي فوتبال كسب كرده است.
باشگاه پاري سن ژرمن كه در سال 1970 تاسيس شد؛ در 3 فصل پيش جايگاه 13هم را در ليگ 1 فرانسه بدست آورد و هرگز تصورش را نمي كرد كه روزي در ليگ قهرمانان اروپا به مصاف تيمي مثل بارسلونا برود

ناصر الخليفي قطري در سال 2011 با خريد اين باشگاه ، مالك آن شد و با صرف هزينه هاي بالا و خريد بهترين بازيكنان اروپا باعث پيشرفت چشمگير اين باشگاه شد. ثروت زياد اين باشگاه باعث بالا رفتن انگيزه در اين تيم شده است و صدر نشيني در ليگ 1 فرانسه از بزرگترين افتخارات اين باشگاه است .
در اين بازي زالاتان ابراهيموويچ در مقابل بارسلونا تيم سابق خود قرار مي گيرد و ديويد بكهام در ميانه زمين با مسي دست وپنجه نرم مي كند و ما باز هم شاهد يك بازي جذاب و ديدني در دور يك چهارم نهايي خواهيم بود.

 

 

هواداران بارسلونا...
ما را در سایت هواداران بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : لیگ قهرمانان,بارسلونا,پی اس جی, نویسنده : محمد havadarbarca بازدید : 472 تاريخ : دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت: 20:11

                 مسی : من خوشحالم که در بارسا بازی می کنم

 

مهاجم گلزن و آرژانتيني تيم فوتبال بارسلونا ابراز اميدواري کرد بتواند روند گلزني هاي خود را ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از مادريد ، ليونل مسي که در ديدار ديشب ليگا برابر رايو وايه کانو دو گل ديگر به ثمر رساند با اشاره به گلزني در هجدمين ديدار پياپي اين رقابت ها به تلويزيون کانال پلاس گفت :« من خوشحالم که در تيم بارسا بازي مي کنم ، گل مي زنم و به پيروزي تيم کمک مي کنم.من بايد در بازي ها به فکر گلزني باشم چون اين وظيفه اول يک مهاجم است.من تمام توان خود را براي موفقيت بارسا صرف مي کنم و اميدوارم بتوانم همچنان براي تيم مفيد باشم.»

هواداران بارسلونا...
ما را در سایت هواداران بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : مسی,بارسا, نویسنده : محمد havadarbarca بازدید : 386 تاريخ : دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت: 20:05

گالیانی: گل مسی زیباترین گلی بود که تا به حال دیده‌ام

 

 آدریانو گالیانی، نایب رییس باشگاه میلان، ادعا کرده است که گل‌های بسیار کمی دیده است که از گل اول لیونل مسی در برابر میلان زیباتر باشد.

 

نایب رییس میلان، آدریانو گالیانی، گل لیونل مسی در برابر میلان را یکی از زیباترین گل‌هایی دانست که در تاریخ فوتبال دیده است: ”این گل یک گل فوق زیبا بود، مطمئنا یکی از زیباترین گل‌هایی بود که در 60 سال فعالیت فوتبالی خود دیده‌ام. ما در برابر این گل تنها می‌توانیم تعظیم و تشویق کنیم.“

به گزارش گل، گالیانی در کنار تمجید از بازی مسی، از بازی تیم خود انتقاد کرد: ”عجیب‌ترین چیز در بازی نیوکمپ، خطراتی بود که در هر بار که تیم توپ را از دست می‌داد، دروازه ما را تهدید می‌کرد. حتی در توپ‌های مرده هم ما به اندازه سابق خوب عمل نمی‌کردیم.“

هواداران بارسلونا...
ما را در سایت هواداران بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : بارسلونا,میلان,گالیانی,مسی, نویسنده : محمد havadarbarca بازدید : 305 تاريخ : دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت: 20:03

پیغام پزشک بارسا برای ژاوی: مراقب خود باش

 

 دکتر پرونا، پزشک تیم بارسلونا، در مورد حضور ژاوی مصدوم در تیم ملی اسپانیا که موجبات نگرانی طرفداران بارسلونا را فراهم کرده است، صحبت کرد.

 

ژاوی، هافبک بازیساز بارسلونا در لیست نهایی ویسنته دل‌بوسکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا، برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی در مقابل فنلاند و فرانسه قرار گرفته است. این در حالی است که این بازیکن 33 ساله در بازی مقابل میلان دچار مصدومیت شده بود.

پزشک بارسا از ژاوی می‌خواهد که مراقب مصدومیت خود باشد: ”ما نگران بازی ژاوی در تیم ملی نیستیم. مصدومیت زانوی او که در بازی مقابل رئال مادرید پیش آمد، هنوز کاملا برطرف نشده بود. ما تمام تلاش خود را کردیم که او بتواند در مقابل میلان 90 دقیقه بازی کند. مصدومیت او کاملا بهبود نیافته ولی شرایط بحرانی نیز ندارد.“

”او باید مواظب باشد و در تمرینات احتیاط کند. ما با دکترهای تیم صحبت کرده‌ایم. او از مصدومیت خود به خوبی باخبر است. ریسک وجود دارد و او همیشه می‌خواهد بازی کند، ولی او نیاز به کمی احتیاط دارد. بازی کردن او به نظر خود وی و پزشکان تیم ملی بستگی دارد.“

”تمام پیغام من برای پزشکان تیم ملی این است که احتیاط کنند، زیرا ما نمی‌خواهیم ژاوی دچار مصدومیت مجدد بشود. باشگاه به وی نیاز دارد.“

هواداران بارسلونا...
ما را در سایت هواداران بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : بارسلونا,اخبار,ژاوی, نویسنده : محمد havadarbarca بازدید : 328 تاريخ : دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت: 20:00

 

دانلود در ادامه

"فقط برای اعضا"

هواداران بارسلونا...
ما را در سایت هواداران بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : دانلود,گلهای بازی,بارسلونا,رایووایکانو, نویسنده : محمد havadarbarca بازدید : 471 تاريخ : دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت: 17:52

از هفته بیست و هشتم لالیگا اسپانیا و در مهم ترین دیدار تیم فوتبال بارسلونا در ورزشگاه مملو از تماشاگر نیوکمپ میزبان رایووالکانو بود که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر یک به سود بارسا به پایان رسید.

mybarca.ir

در این بازی داوید ویا در دقیقه ۲۵ روی پاس گل مسی به گل رسید و در دقیقه ۴۰ مسی روی پاس گل ویا گل دوم بارسلونا را به ثمر رساند و نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

در نیمه دوم نیز مسی روی حرکتی دیدنی و با ضربه‌ای چیپ گل سوم بارسلونا را وارد دروازه رایووالکانو کرد اما در دقیقه ۷۰ تامودو یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا نتیجه ۳ بر یک شود.

مسی با ۲ گلی که در این بازی به ثمر رساند در این فصل لالیگا ۴۲ گله شد و در صدر جدول گلزنان لالیگا جایگاه خود را تثبیت کرد.

بارسلونا با این پیروزی ۷۴ امتیازی شد و در صدر جدول رده بندی لالیگا اسپانیا جایگاه خود را تثبیت کرد.

هواداران بارسلونا...
ما را در سایت هواداران بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : پیروزی بارسا,اخبار,مسی,ویا, نویسنده : محمد havadarbarca بازدید : 306 تاريخ : دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت: 17:31

تراژدی در بالاترین سطحش و در حساس ترین بازی برایت اتفاق افتاده بود...

یادت می آید؟؟ بازی با چلسی را میگویم.

به یاد داری دنیا روی دیگرش را بیرحمانه به رخت کشیده بود و تو چهره پشت پیراهنی پنهان کرده بودی که سال ها برای برنده شدنش دویده بودی، دریبل کرده بودی، گل زده بودی و... عرق ریخته بودی. آری به وسعت گل هایت عرق ریخته بودی. به پهنای اشک های شوقی که برچهره طرفدارانت جاری کرده بودی در این سال ها عرق ریخته بودی اما...

اما تراژدی در بالاترین سطحش اتفاق افتاده بود و تو انگار تمام آن لحظات باشکوه رو فراموش کرده بودی و پشت پیراهنت تنها تصویر توپی رو میدیدی که بیرحمانه به جای تور، تیر دروازه را انتخاب کرده بود.

چه انتخاب شومی... تـــوپ، این وفادارترین دوستت، اینبار رفیق نیمه راه شده بود و تو را در آستانه فینال تنها گذاشته بود.

بـه یـاد داری؟؟

 

به یاد داری یارای ایستادن نداشتی؟ چمن نوکمپ جایی که همیشه شاهد جشنواره های رویاییت بود اینبار تئاتر کابوس واری را روی سن برده بود که انگار تنها بازیگرش تو بودی.

جهان در حال تماشای تو بود...تو پشت پیراهنت با دنیایی از درد پنهان شده بودی انگار نه میخواستی جهان چهره تو را ببیند نه تو چهره جهان را.

انگار نوکمپ با خنجر تو در حال خودکشی بود...

به یاد داری؟؟

24 سال، برای تحمل این همه درد سن کمی بود. شانه های پسرک گریزپایمان توان نداشت و دست هایی که همیشه پس از گل رو به آسمان بود اینبار روی زمین تکیه گاه قامت خمیده اش شده بود.



چقدر تلخ است وقتی همه چشم ها برای برنده شدن سایه وار و قدم به قدم دنبال ساق های تو باشند اما در انتها تو یکی از دلایل باختنشان باشی.

آن روز سنگینی و سهمگینی تراژدی را با ذره ذره روحش چشید. درد آنقدر درخت وجودش را آبیاری کرد تا از زیر خروارها غم، قامتی جوانه زد که دیگر شباهتی به یک پسرک دنیا ندیده و بازیگوش نداشت. قامتی که رنگ و بوی مردانگی داشت...

پسرک گریزپای نوکمپ حالا مرد شده بود و انگار در طول یک سال چندین سال بزرگتر شده بود. برخلاف فصل قبل جزء اولین نفراتی بود که در تمرینات پیش از فصل شرکت میکرد.

چشم هایش برق دیگری داشت و نگاهش عمق بیشتری.

جرات کرده بود پدر شود و این نشان میداد از خشت خشتِ درد پلی ساخته برای رسیدن به دنیای دیگری...

فصل که آغاز شد همگی مسی را فراتر از مسی دیدند. دوباره توپ رفیقت شده بود و به وسعت قطرات عرقت گل میزدی و شادی می آفریدی. ضربات ایستگاهیت جادویی بود و مواج.

آری تو از کوله بار اندوهناک و تجربه تلخت هنری جدید بیرون آورده بودی که هر دروازبانی را به زانو در می آورد. ساق هایت صیقلِ شکست خورده بودند و حالا سرشار از انگیزه پیروزی بودی...

حالا تو از پل شکست گذشته ای و سرت را بالا گرفته ای اما چلسی در آستانه یک سقوط... (اشاره به حذف چلسی از چمپیونزلیگ این فصل) جهان امروز هم در حال تماشای توست.

و در میان تماشاگرانش اسطوره های تاریخ فوتبال ایستاده در حال ستایش تو هستند اما چلسی در حال چشیدن زخم زبان های اهالی فوتبال. تو بهترین دوست فوتبال شده ای اما چلسی نماد ضد فوتبال...

تو از شکست شاه راهی ساختی به سمت یک پیروزی بزرگ اما قهرمانی چلسی آسانسور سقوطشان شد. تو حالا تنها بازیگر این تئاتر باشکوهی و آن ها حسرت در چشم در حال تماشای تو.

تو حالا مرد شده ای و فوتبال هم به دنیا نشان داده چه کسی را برای تاریخ سازی انتخاب کرده است...

هواداران بارسلونا...
ما را در سایت هواداران بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : مقاله,مسی, نویسنده : محمد havadarbarca بازدید : 298 تاريخ : دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت: 1:56

لینک دوستان

نظر سنجی

کدام قالب بهتر بود؟

خبرنامه